mandag den 6. august 2012

Det nyeste medlem af vores familie

Som en "rigtig" køwenhavner må man jo have sådan en, ik´?
Og vi vil gerne være rigtige københavnere.
Så vi måtte have en.


En ladcykel.
Og ooooh, what a joy! Jeg havde glemt hvor skønt det er at cykle (undtagen den indledningsvise ondt i bagdel og lår. Den må de godt godt beholde).
Så vi knokler byen rundt med børn og fæ (det var så mig, her den anden dag, på tur med mand og datter. Manden cyklede. Jeg sad og pyntede i ladet. God fordeling) i ladet og griner stort til alle vi møder.
"Se os, vi er med i klubben".



Dog var jeg til at begynde med en anelse bekymret!
Jeg har aldrig kørt ladcykel før, og hvis du hører til generationen der har set "Buster" og kan huske ham køre rundt på sin Long John i starten, så har du et meget godt billede af hvordan jeg følte mig, da jeg kørte den første tur.
Nedad Amagerbrogade.
Pas påååååå derude.

Jeg kan trøste mine medmennesker med, at det er blevet markant bedre ret hurtigt!

P.s. Når jeg ikke lige cykler rundt på den, er den lænket fast til bygninger (B.Y.G.N.I.N.G.E.R ok!). Og der er gps på. Og jeg tæver jer hvis I stjæler den!

Billederne er fra min konto på Instragram.

4 kommentarer:

  1. Tillykke. Jeg elsker min nihola helt vildt og tænker at jeg bliver nød til at lærer vores nye kat at kører i den nu alle børnene er vokset fra den....

    SvarSlet
  2. Takker :).
    Vi er også rigtig glade for vores allerede. Især når den indledende ømhed aftager! Jeg havde alle 3 børn og tasker med i cyklen for første gang i dag. Uh, jeg kan mærke det kommer til at gøre ondt i kroppen i morgen!! ;)

    SvarSlet
  3. Hahaha, hvor er det sjovt. Din beskrivelse af Buster. Jeg har også engang skrevet et blogindlæg om MIT første møde med sådan et monstrum, du kan se det her: http://illustrafil.dk/2012/02/paen-pige-pa-afveje/

    Det er skidesvært i starten, det kunne de sgu da godt sige, alle de der speltmødre, der fræser rundt og ser ud som om det er det letteste i verden. Jeg føler mig stadig som lidt af en vovehals, når jeg drejer skarpt :-)

    kh
    Pernille

    SvarSlet
  4. @Pernille - Hahahaha, åh tak for det link. Kæft, det var sjovt beskrevet :-D.
    Det er lige præcis sådan man føler sig i starten, mens alle de andre ringer med deres ringeklokke og kanter sig uden om en på cykelstien (undtagen dem der giver op på forhånd og tager den op på fortovet for at komme forbi).
    I dag havde jeg:
    3 børn, en symaskine, en bærbar computer, en skoletaske, et løbehjul, diverse jakker, en designertaske (min) og det løse af betræk og låse til cyklen i kassen *prust*.
    Og alligevel har folk ikke den fjerneste respekt for, at sådan en cykel måske ikke lige er en man bare lige standser fordi de skal først.
    Tsk!

    En ting de heller ikke fortæller er, at når man så har cyklet rundt på 3 hjul i to uger og så sætter sig op på sin gamle 2-hjulede, så starter slingrerturen forfra (skal jeg selv holde balancen?!).

    Det er ikke nemt det det cykleri.
    Men vi får lækre lår.

    Kh,
    Synne

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails