torsdag den 10. juni 2010

Den sletter vi lige

Kender I sådan en dag?

En af den slags der går galt allerede fra morgenstunden og efterhånden som dagen går så føler man, at man taber små stykker af både selvværd og intellekt rundt omkring, uden mulighed for at sende eftersøgning ud?

Det kan godt være at jeg skulle være så skide klog, men lige nu (og på mange andre tider) ville jeg gerne være helt gennemsnitlig.
Jeg ville gerne være i stand til at fokusere på de samme ting som de andre. Være med i deres fællesskab. Jeg ville gerne være i stand til at være på "praksis niveau" så jeg kan svare på de, yderste relevante, spørgsmål som lægen stiller mig ved stuegang, istedet for at svæve rundt et sted mellem eksistensialisme og den kemiske virkning af en given medicin.

Det lyder så let at sige, så fokuser dog på det. Det har jeg fået af vide siden jeg startede og jeg forstår til tider ikke hvorfor det er så svært for mig.
Men gang på gang falder jeg i. Tager den lange vej, den rigtig lange vej. Tror det hele skal være så kompliceret.

Dage som i dag skal bare slettes, og så prøver jeg igen i morgen. Lidt mere søvn og lidt mere overskud.
Hvem ved, måske det rent faktisk ender med at jeg bliver en vaskeægte sygeplejerske ude på kontoret også, og ikke kun inde hos patienterne.

2 kommentarer:

  1. og når jeg så lige læser det indsalg, kan jeg så ikke lade være med at tænke på den sang du selv har linket til for et par dage siden......

    Selvfølgelig bliver du en vaskeægte sygeplejerske, hele vejen rundt. -med masser af farve! :O) <3

    SvarSlet
  2. Sidder og smiler lidt - for hvad er en vaskeægte sygeplejerske??? Nu kender jeg jo en del - eftersom jeg selv er sygeplejerske - og vi er alle forskellige. Mener selv jeg er praktiker på højt teoretisk niveau,- hvor andre en teoretikere på højt praktisk niveau...men mest af alt er hende, der aldrig bliver færdig, altid synes jeg kunne have gjort mere - som egentlig helst vil tage patienten med hjem i lommen....

    Er sikker på du bliver en fantastisk sygeplejerske,- med al mulig indlevelse og skæve ideer, der gør hverdagen som patient mere tålelig.

    Hav en dejlig dag - Camilla

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails