søndag den 3. januar 2010

Den der gaveleg, ik´…

Phew .. så er Jyttes gave ENDELIG lavet færdig (den der fra “Gaver på vandring” som jeg lavede indlæg om for omkring 1½ måned siden!).
Jeg har tusind undskyldninger, men jeg tror egentlig ikke at I gider høre dem ;).
Istedet tror jeg bare, at jeg vil tage pakken med på posthuset i morgen og sende den uden så mange flere forsinkelser!

jytte_gave

Noget helt andet. Min store søn Matias, der fyldte 7 år i oktober, rendte i dag og lavede hemmeligheder. Jeg måtte IKKE gå ind på værelset.
Han kom og stak en seddel i hånden på mig og løb igen, med sit lille skæve smil.

matias_postit
Endelig hentede han mig. Jeg skulle lukke øjnene OG holde for dem. Han trak mig ind på drengenes værelse, og så måtte jeg åbne øjnene.
Han stod med julelys i øjnene og kiggede på mig. Han havde ryddet op på HELE gulvet i deres værelse. Jovist, det meste var sat op på kisten og skrivebordet, men han havde ryddet op, helt af sig selv, og han var STOLT.

Det var jeg godt nok også da! Dygtige dreng.
Hans lille seddel hænger nu i køkkenet. Så kan jeg smile når jeg ser den. Hans små fine bogstaver der udvikler sig så hurtigt.

Apropo drengenes værelse, egentlig … Det har jeg da vist aldrig vist frem?
Jeg har totalmalet (hedder det det?) deres værelse, på både vægge og loft, så det ser ud som om man står på et skib og kigger ud på havet.
Det må blive i morgens indlæg. Lige nu er jeg træt, og jeg skal også pakke taske og måske endda smøre madpakker. For i morgen truer hverdagen, efter en lang og dejlig juleferie, hvor jeg faktisk næsten glemte alt om store skriftlige skoleopgaver og kolde morgener i frosne biler.

Men jeg er udferie´t, og klar til at tage en ordentlig luns af år 2010. Du kan bare komme an, jeg er klar ….

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails