fredag den 1. januar 2010

Nytår

Også her blev det 2010 – underligt nok ;).

Det var en stille aften i familiens tegn. Bare os 5 herhjemme og Tilde-hunden der tog skyderiet i stiv pote.

Dagen gik med total afslapning. Først tæt på eftermiddag kom drengene ud af nattøjet. Ellers havde de brugt dagen på at lege, lege og lege. Det er bare skønt, at høre dem lege. Der kan faktisk så flere timer mellem de slås for tiden. Hvis det sker, så skal de have en pause og noget føde, så begynder tæerne igen at vrikke, og de forsvinder ind bag lukket dør og leger videre.
Hvis man forvilder sig derind og spørger hvad de laver, så er det “ikke noget” og man må gerne lige gå igen.
Hm!

Lillesøster vågnede op fra middagslur med 39 i feber *suk*. Nu troede vi lige at vi skulle have en hel rask aften. Men hun var dog glad nok, trods alt, og skovlede æg ind med største fornøjelse ;).

Jeg brugte dagen på småforberedelser. Hey, jeg kom endda i bad for første gang siden lørdag!! Efter tre hårvaske følte jeg mig igen nogenlunde som et menneske!
Jeg fik for-bagt pandekager og dækket bord. Delt en flaske Asti med manden og set dronningens gode nytårstale (var det bare mig, eller smilede hun meget mere end hun plejer?).

 nytaar_mad

Vi var selvfølgelig også ude og skyde af.

nytaar_krudt1

Og nej, jeg er ikke sur på billedet herunder. Jeg sidder på frossen jord med stivfrosne fingre…

nytaar_krudt2

Jeg kunne også bruge en masse plads på at spinde over året der gik, og det der kommer.
Måske mine fingre finder trangen senere. Lige nu skal jeg være nærværende og lave dej til pizza. Malte har nemlig bestilt pizza til aftensmad, og det passer sig jo egentlig glimrende som mad til sådan en 1. januar 2010…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails