mandag den 13. juli 2009

TRÆT!

Hvorfor er jeg så røvdårlig til at gå i seng? Hvad tror jeg EGENTLIG jeg går glip af?

Torsdag og fredag nat havde Truntetrolden (=min datter) feber, høj feber. Hun kogte og feberspjættede og hang i mit bryst hele natten. Og når ungerne får så høj feber at de begynder at spjætte, så er det meget lidt søvn jeg får. Min største dreng led nemlig af lange feberkramper som vi mere end en gang har været indlagt med da han skulle have stesolid (et barn på stesolid er det værste syn!). Så jeg ligger på nåle, blunder og vågner hele tiden for liiige at tjecke hende.

Natten mellem lørdag og søndag fik jeg jo så lige godt 3 timers søvn. Men gik jeg i seng tidligt søndag aften? Næ, for på Tv2 Zulu kom der et program, jeg havde set før, med Britney Spears. Efterfulgt af et andet program, jeg ikke havde set før, hvor andre folk udtalte sig om Britney Spears. Da det var slut gik jeg lige ud og børstede tænder og kunne nå ind igen til det 3. program der handlede om en fyr der havde besluttet sig for at gå i lære som Brit-pap (en papparazi der kun jager Britney). På nuværende tidspunkt var klokken lidt over 23. Jeg kom dog til fornuft ca 23:40 da jeg så at programmet varede endnu 40 minutter!
Dvs. jeg ramte hovedpuden 23:45, og så tager det lidt tid at falde i søvn da jeg var blevet godt overtræt.
Ohhh salige søvn .... i 30 minutter. Så vågnede min datter og ville KUN falde i søvn ved at få stukket et bryst i munden..
Jeg fik sovet skønne 2½ time mere til formiddag sammen med Truntetrolden (og vækket sporadisk af min hund der gøede af fantomer!), og nu sidder jeg så her og har spildt 1½ time på at surfe istedet for at gå i bad og rydde op - eller have taget en lur mere.

Heldigvis har manden varslet overarbejde, så om lidt prøver jeg at gøre mig selv lidt præsentabel og går op i byen med barnevognen. Smutter ind forbi Brugsen og finder på noget nemt og sund til aftensmad, hente mine to drenge, smiler sødt til alle pædagogerne på vejen (og kassedamen ikke at forglemme), og så håber jeg at klokken nærmer sig sengetid for børn inden længe, for i aften LOVER jeg at gå tidligt i seng ......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails