torsdag den 18. juni 2009

Muligheder

Jeg har altid været facineret af biblioteker. Tænk alt den viden der er samlet på ét sted, og jeg kan ganske gratis beslutte mig for et emne jeg vil lære noget om. Der sidder endda flinke folk parat til at hjælpe hvis jeg ikke kan finde bøgerne.

Internettet er ligesom et gigantisk bibliotek. Bare uden at skulle ud i regnvejret, og uden bøder (jeg er ekspert i at få bøder på biblioteket. Har faktisk en bog lige nu der skulle have været afleveret i søndags, men er jeg kommet afsted endnu!?!). På internettet findes bare mere opdaterede bøger, og folk med hænderne i det der mødes og diskuterer.

Hvad jeg efterhånden ikke har lært ved at surfe diskutionsforaer er ikke så lidt. Ja, jeg er godt klar over at man skal være temmelig kildekritisk når man bevæger sig ud på det store internet, men der er også rigtig meget guld at finde.

Og hvis man ikke lige forstår det på skrift så er der somregel altid en eller anden der har brugt tid på at optage det på video og lagt det på YouTube.

Viden er fantastisk! Og endnu mere fantastisk er de mennesker der ikke er bange for at dele. Jeg læste engang at man skal dele det man har, og et andet sted lærte jeg at nærige og grådige mennesker er dem der ikke tror der er nok til alle.
En ting er sikkert. Internettet løber ikke lige sådan tør for viden. Der er mere end nok til os alle.

Alle de muligheder.

Og sådan en ting kan jeg godt forfalde til at sidde og tænke lidt over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails