onsdag den 25. august 2010

Invitationer #2 -og lidt DIY



Så er mine invitationer klar til at blive sendt ud.
Jeg er selv ret tilfreds med dem.

Selve kortene og kuverterne (har ikke billede af kuverterne, men de passer i farverne til kortene) har jeg købt i en lokale 10ér butik, ved navn Chimpansen.
Jeg har lavet forsiden med hjælp fra denne DIY.
Herefter har jeg lavet et word dokument som jeg delte ind i to kolonner og skrev min tekst på (hvis du ikke ved hvordan man laver kolonner i word, så skriv til mig. Så skal jeg lave et indlæg om det).
Lavede prøve print på almindelig papir indtil størrelsen på skriften passede nogenlunde på mine yder-kort.
Derefter printede jeg ud på noget pergament-lignende papir jeg havde i en skuffe. Klippede til og syede fast i ryggen på kortet.


S.U.-sedlen blev sat på bagsiden af kortet.
For, at det ikke skulle blive alt for putte-nuttet brød jeg det søde ved, at rive papiret rundt om teksten, og syede det herefter på.
For at lave helt fine skarpe kanter når du syer, så lad nålen være ned i papiret når du løfter symaskinefoden og drejer kortet. Herfter sænker du foden og syer videre - voila, lækker skarpt hjørne.


2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine Synne - og blomster-tricket tror jeg da lige at jeg låner til årets julegaver (jow jow - julen er ikke langt væk som man skulle tro).
    Om jeg fatter hvordan du finder tid og overskud til al den kreativitet oven i familie og studie. Imponerende.

    SvarSlet
  2. Hej Line.

    Julen er bestemt ikke så langt væk som man skulle tro :).

    Tusind tak for de rosende ord.
    Man må jo prioritere i opgaverne. Herhjemme er det voksenting såsom oprydning, at luge ukrudt og andre tidsrøvere der er meget langt nede på listen over ting vi gider beskæftige os med ;).
    Og så lader jeg mine batterier op ved at være kreativ - så det er en god cirkel :).

    Mvh,
    Synne

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails