torsdag den 16. august 2012

Turen over regnbuebroen.



I går, som så mange andre, havde vores 1. klasses dreng første skoledag.
Det var en meget speciel dag! Det var dagen hvor man skulle gå over regnbuebroen og hermed blive optaget i det rigtige skoleliv og sige farvel til livet som børnehaveklassebarn.

Det er et ritual der udføres med stor ærbødighed. Der er i det hele taget meget respekt om ritualerne på en steinerskole.
Hele skolen er mødt op i salen for, at hilse de nye små og deres forældre velkommen til denne nye fase af deres liv og alle børn er stille og følger med i det de andre børns store øjeblik.

Jeg vil ikke sige så meget mere, for dem der har ritualet til gode, skal have lov at have det ukendte med sig.
Jeg vil kun sige, glæd jer og huske lommetærklæderne.

Velkommen til 1. klasse banditter. Det skal nok blive godt :).

2 kommentarer:

  1. Ja, det er en smuk tradition.
    I morgen er jeg så heldig som lærer også at skulle gå over broen og byde min 1. kl. velkommen, og jeg glæder mig så meget :-)
    Måske jeg også skulle tage et tørklæde med?
    Kærligst Anne

    SvarSlet
  2. Å hvor det lyder fint og helt perfekt med regnbue bro. Her i Holstebro fejres første klasse mindre poetisk bare med en hulens masse lektier...

    TILLYKKE med ham.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails