fredag den 27. juli 2012

Kan man virkelig inspirere en Matas pige?

Sådan en som mig kigger på Matas piger, der med perfekt buede bryn, mascara, viden om den nyeste duft og om hvilken blush der passer helt til mig vimser rundt i butikken, mens jeg står der med en knold, uden makeup og sveder midt deres sted, hamstrer det nyeste "Skøn" (gratis. Yeah!) og tænker, sådan burde 'man' se ud hver dag.
En Matas pige er folkets ven.

En Magasin dame i buksedragt skræmmer livet af mig. Jeg føler mig fattig så snart jeg nærmer mig hende. Og jeg vælter med garanti noget dyrt i befippelse! Jeg kan ikke lide at gå derind.

Men en Matas pige er ok.
Over mig i standart, men venlig som de gamle Dalle Valle piger (Daells Varehus for de u-indviede). Matas piger de smiler pænt til alle.
Også mig, der vader ind med dreads og casual attitude.

I dag mødte jeg en sød Matas pige. Jeg skulle hamstre Nellie neglelak. Min yndlings neglelak (nej, jeg er ikke ved at blive modeblogger. Jeg er bare inde i en periode. Tilgiv mig. Jeg ser lige "ud" for en tid, ok?
Jeg strikker stadig. Jeg lover. Jeg strikker bare på et lidt større projekt som bliver lidt kedeligt at blogge om hele tiden).

Inspirationen handlede om neglelak, hen over standen med Nellie goodies.
Jeg havde leget med farver.
Jeg viste det frem i går. Ville egentlig fremhæve mine ringe, men min neglelak ses også.


Inspireret af Chanel 2012.
Jep, sådan en er jeg lige nu. Sådan en der bliver inspireret af modehusene (?!).
Der er langt imellem. Som regel følger jeg min egen "hunch", men til tider må jeg overgive mig når der er andre der har bedre ideer end mine egne (lort...).
Således så jeg deres billede, faldt straks for ideen og valgte blandt de farver jeg nu havde i mit køleskab, men måtte alligevel på jagt efter sølv og lyserød i dag.
Matas damen så mine negle mens jeg stod der og fablede om sølv neglelak og udtrykte straks sin mening om hvor fedt mit farvevalg var og at hun selv elskede lilla og ville gå hjem og lægge en mørk lilla med en lysere ovenpå (fordi hun lige havde set mine negle).

What!
En Matas pige der vil gøre som mig. Eller... som mig der gør som Chanel ing´ (lad mig nu bare blive i følelsen!).

Ærgeligt, at jeg ikke havde mine Andersine ring på...

3 kommentarer:

  1. Dejlig blog - du skriver godt. Jeg glæder mig til at følge med her.

    SvarSlet
  2. Tusinde tak. Lækker blog du også selv har. Der må jeg forbi igen en anden dag.

    Mvh,
    Synne

    SvarSlet
  3. Jeg må vist finde lidt lak frem i dag ;)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails