tirsdag den 3. april 2012

Iskaffe, uhhmm..





Jeg har fået mig en ny yndlingsmåde at lave min kaffe på. Noget mere omstændig end lidt varmt vand og lidt instantkaffe rodet sammen, men nydelsen er også så meget desto større.

Jeg laver en omgang kaffe. Køler den ned og hælder den i isterningebakker eller -poser. Fryser dem ned.
Heri er der jo til mange gange, så det er kun første gang du skal vente til dagen efter med at få kaffe ;).

Laver en ny omgang kaffe og køler helt ned.
Putter isterningerne i mit glas (som godt kan tåle at blive skyllet og stillet vådt i fryseren i ca. 20 minutter. Det ser ret lækkert ud når det kommer op). Hælder tilpas med mælk i. Tilsæt sirup, brun farin, kakao, bailey, whiskey eller hvad du nu har lyst til.
Derefter kaffe og så en klat flødeskum (jeg rørte nogle vanillekorn ud i mit flødeskum).
Kan godt tåle en smule kakao oven på flødeskummet til sidst.

Velbekommen.....

3 kommentarer:

  1. Det lyder godt! Men også lidt af en kaloriebombe. Det er vist kun til weekenderne

    SvarSlet
  2. MUUUMS!
    Jeg plejer at være doven og bruge en pulver is-kaffe, det kan sagtens gå men din skal da helt sikkert afprøves :)

    SvarSlet
  3. Jesper, jaee lidt. Men man kán jo også undvære flødeskum og sådan og bare lave en alm. kop kaffe med mælk - bare i kold version. Det smager faktisk også godt :).

    Binemor, jaaaahhhh prøv det prøøøv det :).

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails