fredag den 16. december 2011

Midt imellem farvel og goddag.


I dag har jeg stået i aulaen på skolen her i Nykøbing og sunget julesange. Vi har sagt glædelig jul til alle og hinanden.
Jeg blev så uendelig sentimental. - Og så utroligt glad over børnesindets tankeveje, da en af børnene stille spurgte sin lærer om det mon var hende der havde skrevet "Et barn er født i Betlehem", fordi læreren lige havde været oppe og læse juleevangeliet op og vi nu skulle synge samme eventyr.

Her stod vi så, midt imellem farvel og goddag, og jeg krammede min søn og så ud over mængden. Folk jeg har festet med, senere fulgtes med i mødregruppe, børnehave og til sidste her i skolen som voksne forældre.
Det er en lille by og vi kan ikke undgå at berøre hinandens liv. Jeg flyttede herop da jeg var lige lidt over 20 år gammel og flytter nu igen som 32 årig. Det er vigtige år jeg har tilbragt heroppe på landet.

I går bragte vi farvel-kager til drengenes klasser og i dag fik Matias en fantastisk mappe med afskedstegninger fra sin klasse og en skøn gave fra lærerne (og jeg trillede en tåre over den kærlighed der var tegnet ind på hvert stykke papir, da jeg i et stjålent øjeblik kiggede mappen igennem helt for mig selv).

I dag siger vi farvel, i morgen siger vi goddag.

Børnene vil have deres madrasser ind ved siden af voksensengen, og vi krammer en hel masse.
Der er meget nyt og det er lidt skræmmende.
Men vi gør det sammen! Og vi glæder os. Det er bare så pokkers svært at sige "På gensyn".

Om lidt går jeg i krig med flyttekasserne så de står klar. 
I morgen tidlig fragter vi madrasser, dyner, tandbørster og andet overlevelsesgrej med til København og kommer så kun tilbage for at pakke mere sammen og besøge en ven eller to.

Det er meget, meget mærkeligt, at stå her på knivsæggen mellem goddag og farvel.

--------
Der kommer også til at gå lidt tid før vi får internet det nye sted, så opdateringen her på bloggen bliver nok sporadisk indtil der er hul igennem.
Men jeg har adgang fra min mobil til Pust til Mælkebøtten på Facebook. Så hvis du vil følge med indtil jeg igen kan opdatere her på bloggen, så gå ind og tryk "Synes godt om". Jeg skal nok lægge billeder og lidt opdatering ind der løbende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails