mandag den 21. november 2011

Tung og klodset!

Det var hvad jeg oplevede mig selv som i går.
Vi havde en langsom søndag, oven på de massive indtryk fra julemarkedet. Men selv på en langsom-søndag har kroppen godt af at blive brugt, så vi drog afsted imod byens nye sundheds-/legeplads.
Mine børn hoppede straks op og gik på line på træstammerne, klatrede, løb, hoppede....
Jeg selv skulle også lige op og prøve en af de der træstammer. Men min indre balance er blevet dårlig. Jeg kan mærke hvordan de indre muskler, der stiver skelettet af, er blevet svage.
Jeg følte mig tung og hæmmet!


Hvor blev den krop af, der bevægede sig frit og ubesværet?
Hvor har jeg lagt legen?
Findes der et hittegodskontor til glemt kropsleg?

Vi voksne vi tager vores motion så alvorligt.
Vi laver statistikker, deler vores løberuter online, måler vores puls.
Om vinteren går vi indendørs og løber og løber uden at komme nogle vegne. De "fine" steder kan vi få set nyhederne mens vi løber på båndet, herude på landet hvor det hele er lidt mere lavpraktisk kan man få lov at kigge ind i en væg, eller på ham der pruster og løfter vægte ovre i den anden ende af lokalet.
Hvad blev der af, at være nede i kroppen, nyde luften og skoven?
Løbe baglæns, hoppe op, hænge på hovedet og lege at vi mediterer på et stativ?
Bare fordi kroppen har lyst.


Måske vi bare skulle kaste os ud i det?
Vi kunne jo risikere at have det sjovt.

Jeg giver bolden op til Kongens Efterfølger. Børnene leder an...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails