lørdag den 21. maj 2011

På tværs!

Jeg vågnede i morges, og det første jeg tænkte på var at få en tatovering.
Ej det passer faktisk ikke helt. Det HELT første jeg tænkte var "Pis, her er alt for lyst" (mit rullegardin er i stykker, og jeg har morgensol i mit soveværelse), "Går skvadderhovederne nede på gaden ikke snart hjem og sover den ud" (jeg bor lige overfor en bar der lukker kl 5) og "AUV" da Kamille kravlede op i sengen og trådte på mit ene bryst fordi jeg lå på siden (tre børn, ing´).
Dérefter tænkte jeg på tatoveringer.

I går lærte jeg mig selv at hækle firkløvere og synes det var det fedeste i verden.
I dag har jeg lyst til, at smøre et ekstra tykt lag sort om øjnene.
Låne mine børn ud, og cruise.
Tegne lidt på mig selv med sprittusch.
Lade som om jeg er 17.
Være en af dem der nægter at gå hjem kl 5 når nattelivet lukker.

Den sidste tid på bloggen har været meget pæn. Jeg har ikke fået stukket hovedet særligt meget frem, men da min kreative spire er vågnet samtidig, så har der været ting at vise frem.
"Seeeeeeee hvad jeg har lavet".
Det er ikke skidt, det er bare en anden side af mig der også skal have plads.

Den sidste tid har samtidig været fyldt mest op af arbejde og tanker om arbejde. Det er begrænset hvad jeg kan fortælle, for jeg arbejder under tavshedspligt.
Men, at arbejde med teenagere med psykiatriske diagnoser, der er blevet rykket ud af deres hjem og ind i et opholdssted, er et arbejde der kan kræve alt min energi og mere til.
Men det må det ikke. Der skal stadig være overskud tilbage til mine børn, mig selv og dem jeg holder mest af.
Så jeg balancerer. Jeg lærer. Jeg sidder lidt på min tunge.

Og måske er der en overtryksventil der åbner sig med tanker om total frihed på den uansvarlige måde?

Men tanken om den der tatovering hænger alligevel ved.
Noget med en fugl der brænder op, men rejser sig fra asken i nye friske farver.
Det giver mening for mig.

7 kommentarer:

  1. Don't do it!
    Jeg fik lavet en for fem år siden, fordi jeg netop trængte til lidt rebelsk som 29 årig, men det gav ikke den rebelske reaktion. Men måske fordi det er en prinsessekrone i kongeblå? :)

    SvarSlet
  2. Phønix er en klassiker.
    Og tatoveringer kan være flotte og personlige, men find det ønskede motiv og tænk godt over det over noget tid.
    Hvis du stadig synes at det passer dig, så få den lavet.

    Chili

    SvarSlet
  3. Hvis jeg får en til vil det så være min 4. tattoo, så det vil ikke være noget nyt ;). Men tak for omsorgen.
    Og.. prinsessekrone? *fnis* :-D

    Og ja, phønix ér klassisk. Og derfor også noget der får mig til at tænke mig om inden jeg bare springer ud i det. Vil vi ikke alle bare være unikke, selvom vi måske har mange af de samme grundtanker?

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt til det med at have lyst til at fortælle om arbejdet, fordi det fylder så meget i ens tanker og bevidsthed, og samtidig er man under den tavshedspligt, der tvinger én til at holde tankerne inde i sig selv. Jeg håber du har gode kolleger at dele med. Og ja, teenagere kan fylde meget i ens arbejdsunivers. Også det kender jeg til. Jeg glæder mig til at møde dig og overrække dig en anden form for brændende fugl den 31. :-)

    SvarSlet
  5. Vi er heldigvis et godt team af kollegaer der bruger hinanden og den månedlige supervision godt :).

    Du kan tro jeg i også glæder mig til at møde dig her lige om lidt :-D.

    SvarSlet
  6. Hmm... hø-hø, velkommen Synne :) Til lysten til at agere 17 år, og klappe lidt ud af normen og alt det pæne. Det er helt naturligt, siger jeg i hvert fald til mig selv:)

    Kram.

    SvarSlet
  7. Fugl Føniks ? :) interessant du føler dig måske genfødt ? :) Hvad med en Buddah, der er ikke noget som at have en småtyk mand på mausen! :P

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails