mandag den 23. august 2010

Mandags-stille

Sidder her foran min computer. John Mayer i anlægget og en kop frisk kaffe ved min side.
Kigger billederne fra weekenden igennem.

En lille trold der har sovet til middag med lækker udsigt fra vognen.

Ser glade børneansigter og dejlige timer.
Jeg har knap nok set mine børn de sidste mange måneder. Var gået før de vågnede og kommet hjem knap to timer før de skulle i seng.
Har mistet kontakten med de små ting der oftest hører en mor til.
Som den dag jeg lagde min datter til at sove. Hun var sur og jeg forstod ikke hvad hun ville. Så kommer Martin og stikker en bog ned i tremmesengen og hyleriet ophører straks.
Hvornår pokker er min datter begyndt at læse sig i søvn?

Min augusthave

Men denne weekend har tilhørt ungerne og jeg. Ihvertfald en lille del af den. Martin skulle til fest hos en kammerat.

Vi har hygget og indhentet.
Drengene og jeg har været alt for længe oppe og set Harry Potter mens vi lå i bunke på sofaen og drengene helt glemte, at være uvenner for en stund.

Billedet øverst til højre har Malte taget. Jeg aner en fremtidig fotogal. Han elsker at stjæle kameraet og han har blik for motivet.

Nu sidder jeg her med en uges fri foran mig. En hulens masse timer til at gøre med som jeg vil.
Jeg skal bare beslutte mig.
Der er så meget at tage fat på at jeg kan blive en smule handlingslammet.
Både af bør-opgaverne og de sjove lystbetonede.

Mens jeg beslutter mig så kan I jo lytte lidt til ham her sammen med mig. Jeg har fundet et af mine yngslingsnumre frem til jer. Den guitar kan få de små hår på armene til at rejse sig gang på gang.
Mums......




P.s. Ja jeg fik blomster i min vase. Fra det lille hemmelige sted, som jeg deler med hende her ;).

5 kommentarer:

  1. Ih altså hvor er de smukke, kan kende stilen! Selv var jeg i Svendborg i går og aflever min yngste, som skulle starte på efterskole - og tænk en lille trøstepræmie, blandede Dahlia buketter på vejen hjem. det var da en lille trøst når nu poden er flyttet hjemmefra 1 år. Tak for linket! Og nu må jeg lige have styr på dig, bor du simpelthen i Nykøbing, og ikke kun om sommeren?? Og skøn ferie til dig, i øvrigt!

    KH Karen Marie

    PS Håber på godt vejr i rørvig på torsadg, skal nemlig gerne op og skyde en strandsag på Korshage - du må lige holde udkig efter grimme skyer ikk` ;0)

    SvarSlet
  2. Helt fantastiske smukke billeder du har taget.

    SvarSlet
  3. @ Karen-Marie - Ja jeg er helårsbeboer :). Men dog tilflytter i de indfødtes øjne selvom jeg har boet her i 10 år snart.

    Kan sørme godt forstå du trængte til en trøstepræmie efter at have sagt sådan en stort farvel.

    Jeg skal nok holde udkig og puste lidt hvis der næermer sig skyer på torsdag. Rigtig god fornøjelse.

    @ Jeanett - Ihh tusind tak søde <3.

    Kh,
    Synne

    SvarSlet
  4. Det ser super skønt ud :-)
    Sådan en weekend af den aller bedste slags!

    SvarSlet
  5. Hvor er det skønne billeder. Glæde og farver, dejligt! Håber du finder melodien med ungerne igen - her hjemme er jeg den heldige forældre, der kender rytmen, og derfor sjældent bliver udskældt, mens den stakkels mand bare kan stå på sidelinjen, og overveje om det mon var fordi har gav sokker på før bukser, at han mærker Eskilds vrede...

    God fri uge

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails