mandag den 2. august 2010

Øl og maling

Bunken af "det gør jeg først, for det har jeg lovet"-opgaver var blevet for stor (bl.a. en del sommerhatte hvor min deadline nærmer sig hastigt!) i forhold til "det gør jeg fordi jeg har fået denne her gode ide og kan slet ikke vente med at udføre den".

Således tog jeg til eftermiddag datteren på armen og kørte på tøsetur i Jem og Fix. Her fik jeg bragt superlim af datter, i rigelige mængder, mens jeg så på træbeskyttelse.
Hjem og gøre klar. Sjov med malertape.
Afbrudt af spisning (lavet af manden mens datter og jeg gyngede - I like), aftentumult, godnatsange og så i arbejdstøjet.
Kl 20 stod jeg ude i vores lille legehus, bevæbnet med arbejdslampe, "Michael Laudrups tænder" på min Ipod og 5 liter hvid træbeskyttelse.
2 timer senere havde huset fået første gang indvendigt og jeg havde hørt noget mere om konceptet børn, at tage til møde med redaktionschefen med så kraftige tømmermænd at man knap kan se lige, pinligheder i gamle slidte gule bukser og meget andet.
Jeg har betalt 89,- for den. Nu hører jeg den altså færdig!

I dag har jeg ellers endelig været på arbejde igen.
Har jeg nævnt, at jeg godt kan lide børn? Jeg kan godt lide børn.
Har jeg nævnt, at jeg også godt kan lide at være sygeplejerske på en børneafdeling?
En af mine mange arbejdsopgaver i dag var, at gå rundt med et dukkebarn på nogle måneder mens mor lige skulle bruge begge arme.
Som studerende har jeg jo bedre tid end de andre sygeplejersker, så jeg tog gladeligt imod og dukkebarnet og jeg gik lidt rundt på gangen og hyggede.
Iiihhhh, det lille knirkende menneske kiggede på mig og vi talte lidt om livet, universet og alt det der.

Man skulle så tro at jeg var fyldt op med børn når jeg så kom hjem?
Jeg frygtede det, men ironisk nok er det modsat. Jeg glæder mig sådan til at komme hjem og kramme mine egne dukkebørn og mit overskud er stort.

Nu sidder jeg her i min sofa. Klokken er mange og jeg skal tidligt op. Men jeg hentede mig en øl da jeg hentede den bærbare og den skal jeg lige drikke færdig.
For øl, det var lige hvad jeg havde lyst til da jeg havde malet færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails