fredag den 2. juli 2010

Morgenglad så hatten passer

Første dag i min ferie var i går. Ikke flere hjertepatienter til mig i denne omgang. Savner dem allerede lidt.
I guder jeg har lært meget på de sidste 10 uger! Jeg har tosset rundt og jeg har suget til mig. Jeg har lært at gå stuegang med lægen og føre ordet om morgenen til rapport.
Jeg er SÅ tæt på at skulle springe ud over kanten nu. Iføre mig min nål og lade som om jeg har styr på det hele. Slippet trygheden fra studiemiljøet og ikke have nogen til at tjecke hvad jeg laver hele tiden.
Jeg er ikke sikker på at jeg er helt klar, men jeg jeg er heller ikke sikker på at jeg nogensinde bliver hélt klar. Måske det bare gælder om at hoppe og se hvad der så sker?

Men.. nu har jeg ferie. 3 dejlige uger med familien starter i eftermiddag. Så må det der hopperi lige vente lidt.


Jeg forkælede mig selv på min allerførste feriedag ved at invitere en god veninde til kreahygge og klog snak.
Og bonus - hun havde bær med. Danske jordbær og lækre kirsebær.
ORV manner de var gode.
Til gengæld huskede jeg så at tilbyde hende noget at drikke da hun havde været her et par timer!
Heldigvis er hun ikke bange for selv at gå skabene hvis hun mangler noget, for sådan er hun nemlig. Herhjemme må man meget gerne selv hente, for værten har det med at blive lidt for optaget af nørklerier og god snak til at huske på sådan noget.

Hun er også sådan en man kan være stille sammen med, efter at alt det nye i vores liv er blevet vendt og diskuteret og vi er "talt ud".
En tryg stilhed som man ikke opdager er der før der er gået noget tid. Og det gør ikke noget. Vi skal ikke vride vores hoveder for at finde på noget at sige for at undgå pinlig tavshed. Vi er der, sammen, og det er dejligt og nok.


Midt i snak, bærspisning og stilhed fik jeg syet endnu en sommerhat. Denne gang havde jeg prøvet den på Kamille undervejs, så den passer rent faktisk denne gang. Dog er det ikke sådan at den er til at vokse i. Men .. så har jeg en undskyldning for at sy endnu en. Er i træning med hatte nu. Kom bare an.


Hatten er syet ud af et lækkert dynebetræk jeg fandt i genbrugsen den anden dag. Foret er bomuldsstof fra "Stof og Stil". Garnet jeg har brugt til blomsten er almindelig dødeligt bomuld/uld blanding.


Hendes kjole fra "Pomp de Luxe" er også et genbrugs-scoop. Jeg gav 20,- for den og den er i fantastisk stand.
Uhhmm ... genbrug :).



Og den der klud hun render rundt med?
Jo ser du, Kamille har en ting med satin!
Jeg havde engang nogle lækre hovedpudebetræk, nu har Kamille 3 nusseklude der bliver slæbt rundt alle vegne.
Jeg sover nu med almindeligt bomuldshovedpudebetræk der ugler mit hår, for jeg har opgivet at have satin på. Vupti, så er Kamille inde i vores seng og vupti .. så har jeg ikke noget betræk på min hovedpude mere.

Pokkers til pigebarn!

4 kommentarer:

  1. Tak for de smukke ord, og tak for endnu en dejlig dag. :o)

    Fantastisk billed af Kamille bag busken :o) -lækker hat.

    SvarSlet
  2. Fin-fin-fiiiiin hat :-)

    Jeg er sikker på, at den bedste nyklækkede sygeplejerske, er den der ved, at hun ikke ved alt endnu :-) Og jeg er helt sikker på, at du kommer til at passe din nål rigtig fint Synne.

    KH Maria

    SvarSlet
  3. jeg elsker farverne på den hat, og din lille pige gør den bare endnu sødere :)
    kh s

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails