søndag den 20. juni 2010

Peter Plys for voksne - og andre loppegodter


Jeg var en tur på et par loppemarkeder i dag med datteren under armen. Der ventede et par gode sager på mig. Bl.a. denne fanastiske Plys bog som jeg glæder mig meget til at kombinere med et par kopper god the, sofaen og et tæppe.

På bagsiden af bogen står der:
"I hvilken det afsløres, at en af verdens store taoistiske mestre slet ikke er kineser eller filosofisk tænker, men faktisk ikke andre end den kære gamle bjørn - Peter Plys.

Benjamin Hoffs forklaring af taoismens principper gennem Peter Plys, og Peter Plys gennem taoismen, viser, at det ikke kun er en gammel og fremmed filosofi, men noget du kan bruge - her og nu.

Taoismen opfordrer os ikke til at leve vores forudfattede meninger om livet, men til at leve - livet."

Jeg måtte slippe hele 10 kroner for visdomsbogen. Et ægte fund, hvis du spørger mig :).


Jeg fandt også lidt til husets hobitter. "Tunnelen" er allerede blevet læst højt, akkompagneret af frokost-leverpostejssmasken. Panda og hans tanker gemmer vi til aftenlæsningen.


Kamille faldt for denne lille lækre putte-træbil med tilhørende figurer, så den kom også med hjem.


Og sidst, men ikke mindst så var jeg heldig på tekstilfronten. Det var åbenbart orange dag i dag.
Jeg fandt et stort stykke nyt stof med orange og hvidt mønster.

Jeg fandt dette lækre vattæppe i fantastisk stand.


Det sidste stykke stof fandt jeg et ganske uventet sted. Jeg skulle forbi genbrugspladsen på vejen hjem. Jeg sukker da jeg kører ind. En søndag i solskin er ikke det bedste tidspunkt at aflevere lidt gammelt pap og batterier. Men nu var jeg der, og jeg gad ikke skrumle rundt med tingene i bagagerummet en uge mere.

Men pludselig hoppede mit hjerte op i halsen på mig. Hvad så jeg der på traileren foran mig?!
Nogle store madrasser fra hvad der vist har været en sovesofa. Jeg sprang ud og spurgte om de havde tænkt sig at smide det ud og om jeg så måtte få det. Dét måtte jeg hjertens gerne. Jeg pillede straks stoffet af skumgummiet og tog det med hjem.
Nu ligger det og ruller rundt i min vaskemaskine og jeg glæder mig til at beslutte hvad jeg dog skal gøre med det lækre stof. En mands skrald er en anden mands guld :).

Og sådan gik det meste af den søndag.

Håber jeres har været lige så hyggelig som min.

3 kommentarer:

  1. Hvor har du været heldig!
    God søndag:-)

    SvarSlet
  2. Nej hvor er den skøn den putte bil - hvis du engang skal af med den, hører jeg gerne fra dig :-)

    Og wow det er fedt det nederste stof!! Sikke et kup!

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  3. Jep, der er megen god livsfilosofi i Peter Plys, også selv om Benhamin Hoff måske et par gange går lidt langt i sine ønsker for at læse det som Taoisme...

    Det svære er netop, som Peter Plys, at finde lykken ved at gøre sine glæder enkle. Når han påstår at han er "en bjørn med en meget lille forstand" bortleder han bare opmærksomheden fra at også han er ganske intelligent :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails