tirsdag den 29. juni 2010

En køkkenhave bliver til

Vi er stadig tilbage i 2007. Den sommer der skete mest i vores have og omkring huset.

Jeg startede med at skridte haven af og tegne den ind i skala på et ternet stykke A4 papir. Her legede jeg lidt med proportionerne indtil jeg havde en ide om hvad jeg ville have.


Herefter gik jeg ud i haven og legede med pinde og snor for at se hvordan min ide så ud i stor skala.


Da jeg var tilfreds markede jeg alle linier med rød spraymaling, og så var det bare at gå igang med at grave.


Efterhånden som jeg fik fjernet alt græs i det store bed, lod jeg pinde og snore stå så jeg stadig kunne finde mine afmærkninger på mine bede.


Så var det tid til fiberdug.


Og vupti .... sort barkflis på fiberdugen, lidt store sten rundt i kanten og nyplantede bærbuske ..


I de to whiskeytønder har jeg henholdsvis jordbær og krydderier. Især tønden med jordbær er et yndet sted at stikke af hen til når vi kommer hjem om eftermiddagen. Ungerne ér begyndt at gå og kigge utålmodigt på blomsterne.

De to store bede har skiftet afgrøde fra år til år. Lige nu ligger der økokartofler og gror sig lækre i det ene bed, og da tiden løb fra mig hældte jeg et par poser sommerblomster i det andet bed og håber på nogle smukke buketter i sensommeren.

Dette er mit bud på en køkkenhave, Jeg aner intet om haver, prøver mig lidt frem og lever efter princippet, at det der skal nusses om og vandes hele tiden, det overlever bare ikke i min have :).

3 kommentarer:

  1. Det ser simpelthen så nemt ud;o) Kommer I ikke og gør det samme i min have?? Her er der dog lige lidt ukrudt der skal væk først, men det er vel ikke et problem;o)

    SvarSlet
  2. Hehe .. jo jeg betaler gerne børnepasning for havearbejde Lisbeth :).

    Det er så dejligt fredeligt at gå og grave i jorden.

    SvarSlet
  3. hvor er det fint jeg tror i er rigtig have mennesker ovre hos jer:-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails