mandag den 19. april 2010

En mental pause

En af de gaver min morfar gav mig, var at lære mig at spille skak.
Faktisk lærte han nok det meste af familien at spille skak. Om de ville eller ej!
Min mor fortalte mig den anden dag om det gamle bræt. Når hende og de andre børn lå syge, så kom min morfar straks med spillet - for nu gik de da ingen vegne.

I mange år har jeg haft glemt fornøjelsen ved, at vride hjernen i strategiske folder, men nu er min morfars ældgamle skakspil kommet hjem til os.

Der gik ikke mange timer før min store søn udfordrede mig - og det kunne jeg jo ikke lade stå.


Så vi tog os et godt slag søndagsskak i går. Og lur mig om vi ikke kommer til at bruge det rigtig meget fremover, for det ér faktisk rigtig sjovt at spille skak.

Kan du spille skak?

5 kommentarer:

  1. Niks, det kan jeg ikke. Hører ikke til i Einstein-klubben *GG* ;-)

    Nej, seriøst....jeg har bare aldrig haft tålmodigheden til at lære det, på trods af at Allan spillede det som barn, og gerne ville have storesøster med.

    Og jeg tror faktisk ikke, at jeg den dag idag besidder tålmodigheden.

    Måske når jeg bliver gammel - ehm....altså RIGTIG gammel, ing ;-)

    Knus

    SvarSlet
  2. Moderen vandt selvfølgelig ;). Men jeg kom bestemt ikke sovende til sejren. Det skal han have.

    SvarSlet
  3. Altså faktisk var jeg på skakholdet i fritidshjemmet, noget med en dreng, jeg blev også fritidshjemsmester. Et eller andet med at det passer godt til min matematisk hjerne, har dog ikke spillet det i mange mange år...
    Synes det var sejt at din morfar:-)

    SvarSlet
  4. Da min dreng gik i børnehave blev jeg af lederen opfordret til at spille skak med ham, fordi han havde brug for den slags udfordringer. Jeg havde aldrig spillet det, men gik på biblioteket og fandt flere vældig gode bøger, som på en enkel måde forklarede reglerne og så gik vi i gang. Det var rigtig sjovt og vi brugte det igennem flere år indtil computeren og dens spil blev mere interessante.
    God fornøjelse til jer med det gamle bræt, der venter underholdende timer og så slapper man så dejligt af fra hverdagens krav.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails