torsdag den 21. januar 2010

Hvad ved vi egentlig?

Jeg er blevet spurgt: "Kan man tænke den samme tanke?"

Umiddelbart er svaret jo indlysende. Selvfølgelig kan flere mennesker få den samme tanke.
Men vent nu lidt. Kan de få den SAMME tanke?

Vi er virkelig slemme herhjemme. Nogle ville endda kalde os ordkløvere.

"Jeg vil have den samme som min bror"
"Det kan du ikke skat, men du kan få en magen til"

Get it´ ;).

Og det os leder så tilbage til det indledende spørgsmål. Kan man tænke den samme tanke?

Da manden og jeg stemte i en julesang i går aftes (!) på nøjagtig samme tid, i nøjagtig samme toneleje, det nøjagtig samme sted i sangen, havde vi så en fælles tanke? En tanke der var ens? Helt ens.

De biomedicinske folk ville slå sig på lårene af grin over mine reflektioner. Jeg ved jo godt at tanker er eletriske impulser imellem synapserne i den grå blæver vi kalder vores hjerne.

Men ...


P.s. Hvis du har lyst til at få din hjerne til at slå koldbøtter, så se ovenstående i dens fulde længde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails