tirsdag den 28. juli 2009

Italienske vikinger ...

"MAAARTIN...." råber jeg ude fra bålet. "Findes der italienske vikinger?"

... stilhed...

Martin; "Har du stået ude i røgen for længe?"
Synne; "Arj, det var bare... Nu laver jeg jo mad over bål som en ægte viking. Fladbrød med dims på som jo giver en slags pizza. Og så kom jeg til at tænke på om der fandtes italienske vikinger....?"
Martin; "Ja og det er jo kun vikinger der har lavet mad over bål igennem tiden!"
Synne; "Njoe ... undtagen pizza. Dét er jeg ret sikker på jeg er den første der har lavet over åben ild. Jeg føler mig faktisk ret innovativ..."
Martin; "Jeg tror du skal stille dig om på den anden side af bålet så du kommer ud af røgen...".
Og så var den samtale ligesom slut ....

Nu har jeg så lige prøvet at google "Italienske vikinger". Det kom der ikke noget specielt godt resultat ud af. Men mine pizzaer smagte godt ;-D.



Vi har også fået bogen "Skvalderkål og Pandekager" af svigermor og svigerfar (Tak til jer :)).
Officielt bliver der skrevet om den:
""Skvalderkål og pandekager" er en anderledes bog om bål og bålmad. Foruden opskrifter indeholder bogen ideer til, hvordan man kan bruge naturens vilde planter, samt forslag til børns egne undersøgelser og lege omkring bålet. Der er ligeledes aktiviteter omkring organisering og indretning af bålpladser i daginstitutioner (0-14 år)."


P.s. Fik du selv liiige lyst til at tjecke hvad der kommer ud af at google "Italienske vikinger"? ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails