mandag den 25. maj 2009

Inspiration og voksen´hed

Når jeg læser på FrøkFryds blog bliver jeg så uendelig inspireret at jeg ikke ved hvor jeg skal starte - og hvor jeg skal få timerne til alt det jeg gerne vil på en gang ;).

- Jeg ville så gerne male Kamilles slidte arve-TripTrap stol lyserød med små væsner der kravler i blomster og ranker.
- Min havebænk trænger også til at få en farve. Hvad for en har jeg endnu ikke bestemt mig for - der findes så mange farver og de er alle pæne i det rette element.
- Min symaskine råber på at lave små tøsekjoler og bløde drengebukser der er gode at lave ballade i.
- Loftet på drengenes værelse har stadig ikke fået alle de stjerner jeg gerne ville strø derinde der skal lyse om aftenen og sprede ro.

Der er mange flere af den slags ideer der har det med at poppe op i mit hoved, mens jeg prøver at sidde og være voksen på den voksne og fornuftige måde.
F.eks. som her til aften. Lige mens jeg sidder til bestyrelsesmøde i børnehaven (jojo ... jeg er skam blevet næstformand og skal forhåbentlig få noget godt ud af den kommende kostpolitik - blandt andet), så sniger der sig små uvelkomne tanker og ideer ind, der overhovedet ikke har noget at gøre med hverken høringer, budgetter eller andre af de meget voksenagtige emner der bliver diskuteret på sådan et møde.
Men så er det godt at jeg har min lille inspirationsbog hvor jeg må skynde mig at trække alle de ideer ned i, så de ikke flyver rundt og forstyrrer alle de voksne tanker i mit hoved. Men der er så mange, og de lader sig ikke sådan lige fange ind.

Her til aften oplevede jeg for alvor hvor meget min hjerne er på barsel. Jeg trænger til at få kickstartet mine formuleringsevner når jeg prøver at sidde og være seriøs, så halvdelen af mine sætninger ikke foregår med mærkelige fagter og et ønske om lige at kunne google det ord jeg ikke kan huske!
Det er jo nemt nok på skrift, hvor der er tid til at tænke, slette og så rette til sidst. Noget andet er at sidde i nuet og skulle være skarp.

Barselsklokkens sløvsind har ramt mig hårdere end jeg troede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails