søndag den 23. november 2014

Julemarkeder på de danske Steinerskoler

I går løb det årlige julemarked/bazar af staben på min egen skole.
Hele ugen har alle mand, høj som lav, forberedt os, pyntet op, finpudset kostumerne, øvet versene bare én gang til, bagt, kogt, tænkt, løbet stærkt... glædet os.
Kl. 10 gik det hele i gang i salen.

Min egen klasse opførte et vers for første gang og sikke en glæde, at se dem stå der spændte, lidt nervøse og meget klar, da de skulle på.
Heldigvis siger vi verset sammen, så der er nogen at læne sig op af hvis man går i stå.
Det gik så godt og de var meget stolte da vi kunne gå ned fra scenen igen.

Da alle dem der havde forberedt noget, havde været på scenen var der så blot tilbage, at gå ud og hygge sig i alle boderne og værkstederne.

Sikke en dag!




Her et kig ind i mit klasseværelse, der på denne dag var omdannet til smedje. 




At være til julebazar på en steinerskole er noget helt særligt. Det er årets største fest og det er altid et overflødighedshorn af alt det bedste folk kan lave.
Hvis du ærger dig over, at du ikke nåede til netop min skoles bazar, så kan du heldigvis stadig nå julemarked på en af de andre skoler.

I næste weekend, 29. november, er der flere steiner julemarkeder, f.eks.:

Jylland 
Østskolen i Aalborg

Fyn

Sjælland
Vidar skolen i Gentofte
Michael skolen i Herlev
Kvistgaard i nordsjælland

Er der flere julemarkeder vi skal ud og besøge i denne måned, så skriv endelig en kommentar så vi alle kan komme ud og nyde de gode markeder i det ganske land.

2 kommentarer:

  1. Akkurat nå skulle jeg ønske mitt land var litt mindre, slik at det ikke var så langt å reise til en steinerskoles julemarked.
    Det ser veldig flott ut!
    Siri

    SvarSlet
  2. Hei!
    Det ser jammen meg hyggelig ut. Er det ikke Dieter jeg ser? Det er vel julemarkeder rundt om i verden nå? Vi holder marked på lørdag om en uke, det blir stas.
    Silje

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails