fredag den 22. august 2014

Uden faldskærm eller sikkerhedsnet!









18/8 var skæringsdatoen.
Der hvor det var slut med at drømme, slut med kun at forestille sig.
Kl. 10, mandag d. 18/8-2014 sad der en flok børn på en bænk, i en sal, ude på Amager. Det var deres første skoledag og de var SÅ klar og spændte!

Det var deres lærer også.

Måneders undren, overvejelser, tvivl, hårdt arbejde, planlægning, indre arbejde og meget meget mere, kulminerede på denne dag, hvor vi mødtes helt rigtigt.
Vi havde tyvstartet over et par gange. Først i SFOén hele sidste år da de hed Børnehaveklasse og jeg øvede mig på skolelivet som SFO pædagog - og så en enkelt gang som lærer og elever inden sommerferien (Kæpheste dagen har jeg før skrevet om, lige her).
Men denne gang var der ikke mere "lige-ved". Det var nu det gik igang.

Klasseværelset var sat i stand (det var så dén sommerferie), buketterne bundet, eventyret lært udenad.

Det var nu jeg tog springet, ændrede drastisk retning.
Sagde endeligt farvel til sygeplejersken og goddag til lærerinden.

Nu er første uge slut og jeg har knoklet! Min klasse har ikke forladt mine tanker mange øjeblikke.
Klokken blev både 22 og 22.30, mens jeg stadig forberedte mig til næste dag, skrev mails til forældre eller strikkede på årets første fødselsdagsgave.
Nye tvivl, nye overvejelser, ny planlægning overtog den gamle i glidende overgang.

Min klasse og jeg, vi lærer vores vej i skolen sammen. Vi øver os allesammen i, at gå i skole.
Jeg forsøger, at lære dem lidt om livet, universet og alt det der (her i starten øver vi os dog mest på at tie stille når læreren taler og binde snørebånd) og de lærer mig noget om, at være menneske.

Det er SÅ vildt! Og jeg ELSKER det.
Hvem havde set dén komme?


6 kommentarer:

  1. Fedt! Tillykke med det :-).
    Det lyder som om din klasse har fået en dejlig lærer!

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Så er vi kolleger dog fra hvert vårt land:) Godt skoleår til klassen og deg:)

    SvarSlet
  4. Tillykke.. nøj jeg er misundelig på de børn der for dig som lærer... Man kan virkelig se du har tænkt over tingene....

    SvarSlet
  5. Sikke et smukt lokale :) Rigtig godt skoleår til jer.

    SvarSlet
  6. Dejligt indlæg og sikke et smukt lokale :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails