fredag den 24. februar 2012

En skovkonge, en smed og en papegøje!




I mandags kørte jeg i bus med en smed - og en skovkonge der mødte en havfrue fra sin klasse og dermed lige måtte løbe lidt rundt og vise hvor stor kongens bue var...

I dag afleverede jeg en papegøje, der fløj ind i børnehaven og gerne ville vise sin forslåede storetå frem for yndlingspædagogen.


Kostumerne er enkle.

Smeden har fået store overarme, ved at tage to trøjer uden på hinanden og derefter sy rundt langs skulderen, så trøjerne sad sammen der. Stoppe overarmene ud med dukkefyld og så håndsy rundt i ærmerne i hånden.
Farmor donerede et forklæde der fik en applikation på, som Matias selv tegnede.

Skovkongen har inderst:  fold et stykke stof så midten af folden er ved hovedet. Længden bestemmer i selv. Klip et hul til hovedet og sy langs kanten i begge sider. Husk ikke at sy hele vejen op. Armene skal kunne komme ud ;).
Kappen er der hundrede anvisninger på derude på nettet. Google er din ven ;).
Buen er købt.

Papegøjen gjorde jeg også så simpel som mulig. Det er min overbevisning, at når børnene stadig er så små som Mille er, så forsøger jeg at mindske deres bevægelsesmulighed så lidt som muligt.
Trøjen, gamacherne og den fede leopard-tylnederdel er alle fra H&M.
Vingerne så jeg første gang her, og har så bare lavet min egen version. Bl.a. sidderne vingerne fast med elastikker omkring skuldrene og håndled på min.

Giver mine anvisninger mening?

4 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine!! Både børn og kostumer ;o)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  2. Skønne kostumer og skønne skønne børn :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Dine anvisninger er rigtig gode- udklædningstøj skal jo helst kunne bruges igen og igen og tages af og på af børn- og ikke være udstillingsstykker... så tak for dine ideer- og dejligt med en skovkonge pige- de bliver alt for lyserøde de piger. Du har iøvrigt en rigtig fængende blog- skønt at den handler om noget med substans :-)

    SvarSlet
  4. Ulla og Micha - Tusinde tak :).

    Ellen Katrine - Jeg kan kun give dig ret mht. børnekostumerne.
    Men psstt.. du må endelig ikke fortælle skovkongen, at du synes han ligner en pige ;).
    Og tusind tak for de søde ord om min blog. De varmer.

    KRAM

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails