søndag den 15. januar 2012

Steiner penalhus.

I denne uge fik Matias udleveret sine Stockmar farver af sin klasselærer og jeg blev sat i sving med at lave et penalhus, som det sig hør og bør se ud på en Steinerskole.
Så i dag, mens prinsessen sov, far og mellemste var på legeplads-eventyr (vi skal finde de gode, jo) og den største var træt oven på formiddagsbrunch-besøg og derfor blev hjemme for at lege med lego og synge, så syede jeg i hast det nye penalhus.
Jeg kunne jo ikke nøjes med at sy ud fra den standartopskrift jeg havde fået af klasselæreren (TAK til Line for dén selvtillid), så jeg målte og tegnede mønster så blokkene kunne få rum der passede i den ene side, og stifterne kunne få rum der passede til hver enkelt i den anden side.
Stoffet har Matias helt selv udvalgt fra mine stofbunker. Han fandt også to ugle strygemærker som han forelskede sig i (se, det betaler sig at gemme dims.... jo det gør).
Jeg fik et kys som betaling og en glad dreng puttede sit nye penalhus i tasken, klar til i morgen.




4 kommentarer:

  1. Ej hvor sejt.. den er blevet rigtig flot, den ville jeg også have været stolt over :)

    SvarSlet
  2. Den kommer til at vække misundelse ;)

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt!!! Har ledt overalt efter noget der minder om til en frisk pige. Desværre er jeg HÅBLØStil at sy - så skulle du åbne op for bestillinger, står jeg i kø :o)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails