lørdag den 26. november 2011

Et nyt kapitel (og hjælp søges)

Jeg er træt i dag. Træt, træt, træt!
Jeg har talt med mindst tusinde mennesker i denne uge. Holdt mindst lige så mange møder.
Været oppe før solen (ikke at det i sig selv er en imponerende ting at gøre i disse dage, egentlig) og alt det andet jeg beskrev her.

Men brikkerne er faldet på plads - næsten!
For et par uger siden skrev vi, en torsdag, en forsigtig email til Steinerskolen i København ang. ventetiden på, at få plads, i jagten på drømmen om at flytte tilbage til storbyen og drømmen om et Steinerliv til vores familie.
Kort efter lå der en email retur om, at der var plads i børnehaveklassen og 3. klasse LIGE NU!
Fredag aften blev vi ringet op og interviewet omkring vores børn og inviteret til samtale fredagen efter.
Fredagen efter til samtalen lavede vi en aftale om 3 dages skoleprøvning for mine drenge, da det så ud som om kemien passede.


I tirsdags var jeg på syskolen og tog derefter ind som publikum på det her show (så fedt!).
Onsdag startede bilen op kl. 6 mod amager. Drengene skulle til den første dag på Steinerskolen og jeg skulle til cv-møde med fagforeningen og lære om alt det man skal og må som arbejdsløs.
Torsdag startede bilen op kl. 6 mod amager. Drengene skulle til den anden dag på skolen, og jeg skulle til jobsamtale (yrk! *svede*).
Fredag startede bilen op kl . 6 mod amager. Drengene skulle til den tredje dag på skolen, der også bød på adventsspiral, og jeg skulle til møde i børnehaven Soria Moria ang. plads til Kamille. Helt uventet er der nemlig plads til hende lige om lidt!
Efter dét møde fik jeg, i en kort pause, telefonopkaldét med en bekræftigelse på at jobbet var mit! (JAHH.. SÅDAN! *hoppeglæde*)
Rundt på gulvet tog jeg lige et møde mere, nu med de lærere, der havde haft mine drenge under deres vinger de sidste tre dage, og fik her beskeden om, at de gerne ville optage mine drenge på skolen.
Så imens Dagdrømmeren ringede og ville sige tillykke med jobbet, skrev jeg min adresse i feltet hvor min stilling skulle stå på optagelsespapirerne, forsøgte at svare på spørgsmål fra Matias, samt smile pænt til lærerne, på en gang.

....... Er I med endnu? ;)

Drengene starter i den nye skole efter juleferien. Mit nye arbejde starter også i januar og Kamille har plads i børnehaven pr. 1/2-12.

Det eneste ene der nu mangler et tag over hovedet for os, inde i det der København.
Og det er hér I kommer ind i billedet, kære læsere.
Jeg håber, at kunne trække på  jeres netværk.

Vi søger enten en fremleje for mindst et år, som et midlertidigt hjem indtil der bliver noget ledigt hos boligselskaberne, eller en mere permanent løsning.
Boligen, uanset om det er midlertidigt eller permanent, skal ligge maks en halv time i offentlig transport fra Femøren Metrostation hvor skolen ligger.
I den midlertidig bolig er vi ikke så kræsne med størrelsen, dog kan vi ikke stuve 5 mennesker ind i en toværelses lejlighed, men vi kan godt rykke lidt sammen en overgang.
Den permanente løsning skal være igennem en ærlig og pålidelig udlejer (firma helst, men ellers også gerne privat). Boligen skal have 4 soveværelser ud over stue, køkken, bad o.s.v.
Huslejen skal pt. ikke være meget over 10.000,-/mdr. da vi jo har et hus til salg i Nykøbing (står du forresten og skal bruge et gennemrenoveret, billigt, hus i skønne omgivelser? Ja?).
Nårhja, og så skal boligen være til overtagelse inden 1. januar 2012!!

Ud over dyb taknemmelighed for hjælpen, udlover jeg gerne en dusør for en kontakt der ender ud i en underskrevet kontrakt. Jeg har ingen penge, at dele ud af, men jeg laver gerne f.eks. en dukke. Dog kan jeg ikke garantere levering før i februar, da jeg lige har en flytning og opstart af nyt job der vil tage alt mit overskud en tid ;).

Hjæææælp os!! Del gerne dette indlæg på Facebook eller på anden måde :).

1 kommentar:

  1. Wauv, sikke en omgang omvæltning :-) Tillykke med dit nye job og tillykke til jeres familie at I sigter mod det I drømmer om. Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med jeres bolig situation. Jeg bor desværre selv i Frederikshavn og har ingen kontakter i Kbh, så kan ikke hjælpe. Held og lykke!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails