mandag den 31. maj 2010

Streptokokker og pletter


I dag har jeg passet et menneske så dement, at efter vi havde tilbragt de sidste 5 timer sammen og jeg lige var væk en halv time, så gav han høfligt hånd og præsenterede sig selv da jeg kom tilbage!

Herhjemme er Malte kommet på sin 3. penicillinkur på 3 uger. Det er nogle forbistrede sejlivede streptokokker der bor i hans hals. Han når kun at være ude af penicilin et døgn tid så får han feber igen.
Han var ved læge igen i dag og blev podet og måtte kaste op i lægens skraldespand mellem de to podninger der skulle tages. Men nummer to podning er sendt til dyrkning og så må vi se om vi skal skifte penicillin.

Kamille er også vendt hjem fra dagpleje med feber, øjensnask og noget jeg har besluttet mig er varmeknopper! Jo det er ......

Jeg tror jeg er 110 år gammel her til aften målt i træthed. Så jeg købte 3 frostpizzaer på vej hjem og om lidt når ungerne er holdt op med at råbe på vand og alt muligt andet, så skal jeg bare flade ud på sofaen sammen med Martin, George Clooney, Ewan McGregor, Jeff Bridges og noget chokolade.
Og ignorere det faktum at jeg er ved at få ondt i halsen.

*piv* Hjælp .....

4 kommentarer:

  1. Vi trænger i den grad til sommer. Øv hvor er det surt at vi stadig skal trækkes med sygdom, snotnæser og efterårsligende vejr.

    Her i huset er der også konstante snotnæser til trods for hyppige håndvask efter ungerne kommer hjem fra børnehave.

    Det lyder fantastisk at du kan flade ud sammen med george clooney og chokolade, så er jeg sikker på at den ondt i halsen er pist borte i morgen :-)

    God bedring

    SvarSlet
  2. God bedring til jer alle tre.
    Her vil snotten heller ikke slippe :(
    Vi trænger til sommer, ja vi gør!

    SvarSlet
  3. øv bøv. Vi havde alle 5 streptokokker i 4 mdr. herhjemme. vores læge havde kontakt til en børnelæge og en bioanalytiker - enden blev at hvis vi ikke (eller 1 af os) havde over 38,5 i feber skulle vi ikke have pencillin. Kun de der var dårlige måtte få pencillin - de andre ikke. De 2 yngste var gårdest ramt - og var trætte og tog imod alle mulige andre sygdomme i over 2 mdr. Min far er i kemo kur og ham måtte vi heller ikke se pga. smittefare..! Men nu er vi raske - håber det bedse for jer. God aften - Betina.

    SvarSlet
  4. Kridte-hvidt - Øv at I også er syge. Og jo, det hjalp lidt med chokoladen. Filmen var ok. Ikke noget vildt, men der var da lidt lækkert at kigge på. Jeg havde jo min mand ved siden af mig hele tiden ;).

    Sandie - Tak. Øv I er OGSÅ syge. Ja vi trænger til soooommer.

    Fruen på Gården - sikke en rædselshistorie du kommer med der!! Men godt at I alle er raske nu.

    I dag havde jeg Kamille til lægen og fik konstateret skarlagensfeber. Så nu er hun også på penicillin. Suk!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails