mandag den 8. februar 2010

Farverige historier - og en smule salat

Find et orange fad i bunken med ting til 10,- hos den lokale genbrugs. Sådan et fad der har lidt ridser i overfladen der vidner om at andre har brugt (og holdt af?) det før jeg fandt det.
De der ridser gør fadet smukt og interessant at se på.
Lidt ligesom vi mennesker får rynker efterhånden som årene leves, og vores ansigter får karakter og en anden slags dybde fremtræder i øjnene.
Den slags dybde der giver mig lyst til at sætte en stor kande the over, tage slumretæppet over skuldrene og bare lytte til historierne fra livet der blev levet.

......

Men inden jeg forsvinder helt ud af et sidespor, så var det egentlig en lille fredagssalat jeg vise frem.
Jeg fandt det orange fad i fredags og blev straks inspireret til denne salat - der er en variation over en jeg har lært af en god ven:

Skyl noget broccoli og rød peber. Skær røde løg ud og hæld en pose soltørrede mangostykker fra urtekram i. Tag en stor spiseskefuld god økologisk mayonaise og rør rundt. Fordel salaten ud på det orange fad.

Det giver en salat der nærmest eksploderer i farver. Guf for både øjnene og maven.

Er klædeligt både til hverdag og fest - eller når historiefortælleren skal have ny energi.

Kender du en historiefortæller, der har slumretæpper du kan krybe under, mens historierne får farver og nyt liv ved at blive overleveret?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails