mandag den 15. februar 2010

70ér bukser til tøsetrolden

Kamille var selvfølgelig også med til fastelavn på fars arbejde i går.
Jeg er lidt splittet omkring kostumer til de helt små. De er jo selv ret ligeglade, så hvorfor sætte dem indeni et eller andet polyesterhelvede af et outfit som de sveder og ikke kan bevæge sig ordentlig i?
Meningerne har det dog med at ændre sig gennem årene ;). Vi lagde hårdt ud med første barn. Matias blev klædt ud i et meget varmt fleece-hjemmesyet Lala kostume (Teletubbies). Malte fik nissetøj på - det var alligevel ikke kommet væk efter jul(!).
Kamille blev i går klædt ud som sig selv. Dog i spritnye bukser som jeg sad oppe alt for længe og syede på lørdag aften.

Her kan man så tage en diskution om hverdags-udklædning af de små.
Jeg indrømmer gerne at jeg groft udnytter hver eneste dag jeg kan få lov til enerådigt at, bestemme hvad hun skal have på. Den tid er så kort ;).

Bukserne er syet efter Elsebeth Gynther´s mønster. Dem der hedder "Bukser med lapper" fra hendes bog om børnetøj 0-4 år.


Martin mente dog at Kamille da vár klædt ud. Hun var da klædt ud som sin mor tilbage i 70érne. Og det argument kunne jeg jo egentlig ikke sige så meget imod ;).

Klik på billederne for at se dem i stort format.

5 kommentarer:

  1. Fed detalje med knapperne. Cute girl.

    SvarSlet
  2. Nårh hvor er hun sød!
    Fine bukser, tror da lige jeg vil smutte en tur på biblioteket og se om de har bogen, for de bukser skal jeg da prøve at sy. Er det svære?
    Kh Julie

    SvarSlet
  3. Yep.. Super fede bukser og EG er heldigvis til, at sy - dog skal man lige greje mønster arket først!

    SvarSlet
  4. Der er så meget, mænd ikke forstår...

    Det er bare med at gribe chancen, så længe man kan. Jeg har kunnet det, indtil Bellamin var omkring 10 år. Jeg synes bukserne er skønne! Og linselusen ligeså :)

    SvarSlet
  5. @ Mette - Tusind tak :).

    @ Julie - Nej de er ikke svære. Det sværeste er lige at lure snitmønsteret på den lidt forvirrende oversigt.

    @ cslyngaa - Du har HELT ret. Det tog lige lidt at finde ud af hvor jeg skulle tegne af henne.

    @ Mette B - Hehe ja det er der ;).


    Tak for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails