fredag den 3. april 2009

Hurra ...

Altså, jeg har jo lige født ham, og nu står han der og er stor og fylder 4 år.
Det er barn version 2.0 jeg taler om, nærmere min søn Malte.
Han blev 4 år i går. FIRE!
Dybest set burde det jo ikke komme som nogen overraskelse, men det slog mig alligevel hårdt da ynglingspædagogen i børnehaven sad og talte med Malte om, at nu skulle han snart være løve (det hedder den stue med de store børn).
Det er sidste stop før Gnistegruppe og skolestart!

Midt i det hele finder jeg mig selv stående på badeværelset og farve de grå hår mørke igen, og min måde at omtale "de unge" på, lyde foruroligende meget som mine egne forældre!

Dagen startede dejligt med det sædvandlige morgenhygge bord, med dug på bordet, masser af flag, bagergodter, blødkogte æg og gaver.
Af os fik Malte en racerbane fra Scalextrix, der er baner specielt designet til de mindste. Stort hit :-D


Nå men Malte havde jo så også bestilt Spiderman kage og pølser til frokost i børnehaven, så det måtte jeg jo lave.
Man tager 4 kilo fars, 5 meter tarm, 1.5 kilo brøddej, en masse gulerødder, røde pebre, blommetomater og agurk plus 2 kilo kagedej. Man laver pølser ud af farsen, bager dejene til pølsebrød samt kage og skærer det grønne ud.
Så tager man 13 sultne børnehavebørn, 4 pædagoger og to forældre, hvorefter fadene langsomt bliver tømt.

Bagefter giver man hvert barn et stykke kage, hvorefter de skal sidde stille! Ej fis .. ;)
Men levemanden for bordenden nød at have fødselsdag, og havde en god dag.
Her troner han foran sin kage, nede i børnehaven


Tillykke med fødselsdagen skat, jeg elsker dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails